ایرادات هود و رفع آن

هودها از وسایل جانبی آشپزخانه‌ها هستند که نقش آن‌ها در خانه‌های کوچک و آپارتمانی امروز انکار ناپذیر است. وجود مشکل در هودها باعث اذیت زیاد ساکنین و اهل منزل می‌شود. در این نوشته به بررسی مشکلات و علل هر یک و همچنین علل رفع هر کدام اشاره شده‌ است. لازم به ذکر است که این مشکلات در تمامی هودها با هر مارک و مدلی اتفاق می‌افتد.

کم شدن مکش هود

این مشکل به چند دلیل زیر رخ می‌دهد.

  • کثیف بودن فیلتر

شایع‌ترین عامل کاهش مکش هودها کثیف بودن بیش از حد فیلتر است. برای رفع این مورد کافی است بسته به مدل هود خود، فیلتر را تعویض یا تمیز نمایید. این موضوع قابل بررسی و حل توسط هر شخص است و نیازمند دانش خاصی ندارد.

  • معیوب بودن موتور هود

ممکن است موتور یا یکی از قطعات آن دچار مشکل شده باشد. برای این موضوع باید به سرعت موتور و صدای آن توجه نمایید و بررسی کنید آیا مشابه گذشته است یا خیر. اگر مشابه گذشته نبود نشان از وجود مشکل است. در این صورت هود را خاموش کرده و با تعمیرکاران مجاز تماس حاصل نمایید.

  • مسدود بودن خروجی هود

ممکن است به دلیل بسته شدن مسیر خروج هود و پر شدن مسیر خروج توان هود تحت الشعاع قرار بگیرد و کاهش یابد. برای بررسی این مورد لوله خروج را باز کرده و با استقاده از چراغ قوه، باز بودن مسیر خروج را تست نمایید.

زیاد شدن صدای موتور هود

این مورد بیشتر به علت لقی موتور و اتصالات رخ می‌دهد. برای یافتن عامل ایجاد صدا، باید ابتدا درب هود را باز نموده و سپس امتحان نمایید که کدام قطعه شل است، سپس با استفاده از ابزار مناسب به بستن آن اقدام نمایید.

روشن نشدن هود

ابتدایی ترین دلیل برای روشن نشدن هود نرسیدن برق به این دستگاه است. برای بررسی این مورد باید به ترتیب پریز، دوشاخ هود و سیم اتصال چک شود. چنانچه مشکل از این موارد نباشد احتمال بعدی ایجاد مشکل در برد هود است. بررسی این مورد نیازمند تخصص و مهارت بالاست و برای بررسی و حل آن بهتر است تا از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.

یک سره بودن هود

این عامل ریشه در خرابی برد و کلید ها دارد. بررسی این مورد نیازمند تخصص و مهارت است و بهتر است از نمایندگی‌ها استعلام بگیرید.

کار نکردن کلیدهای هود

این مورد هم به دلیل معیوب بودن برد الکترونیکی هود رخ می‌دهد و برای بررسی این مورد نیازمند به فردی وارد و متخصص دارید.

روشن نشدن لامپ هود

این عامل ابتدا ریشه در خرابی لامپ دارد. ابتدا این مورد را بررسی نمایید چنانچه این مورد نبود. باید اتصالات و کلید را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید آشنایی مبتدی با برق کاری داشته باشید تا با استفاده از یک فازمتر بررسی نمایید که ایراد از کدام قسمت است.

پریدن فیوز پس از روشن شدن هود

عامل اصلی این مورد وجود اتصال کوتاه در برد یا مسیر برق هود است. برای رفع این مورد باید کل بُرد و سیم کشی هود بررسی نمایید. برای این مورد هم باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این نوشته به بررسی مشکلات هودهای آشپزخانه پرداخته‌ شد و روش حل هر کدام توضیح داده‌ شد. همانگونه که مطالعه نمودید هودهای آشپزخانه به سبب سیستم نیمه‌پیدا‌ی خود در اکثر موارد برای تعمیر نیازمند تخصص و مهارت کافی دارند. از این رو سعی نمایید تا در صورت بروز مشکل از افراد مستعد و با مهارت برای رفع مشکل هود خود کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *